prahaa episod.1.0

Japp, dum tyckte man att man var när man åkte iväg mitt i stressen. Det vart stressigt värre redan på arlanda, jag o karin tog endå det tidgaste av dom tidiga tågen till arlanda, satt o tog det lite lugnt o vänta tills incheckningen skulle öppna. Jag var lite anti, alla par såg så kära ut, o alla skulle väl dra till grekland eller nåt.. och här står jag med karin o ska till tjeckien.
:-)

Men, tur att vi kom så tidigt, vi hamnade först i den 12 personers kön som hade bildats. När vi langade fram passen så frågade damen bakom disken om vi drev med henne. Inte vad v visste, o ryckte på axlarna. "men herregud, nån av er försöker ju få mig att tro att nån ska åka iväg på ett pass som gick ut för ett p a r år sen? driver ni med mig? då säger Karin, "oj...., mamma sa att de låg i lådan, och jag bara tog ett.." Kvinnan i disken fråga efter ID eftersom de är inom EU, men kunde INTE garantera hur de skulle gå i Prag, dit kom vi, men jag kanske kom ensam hem. Sen sa hon på ett pedagogisktvis för karin (men totalt dumförklarande i mina öron) att "25 år utan att kolla vilket pass man tar ur lådan innan man åker.., herregud".

Lugnet blev till flammande kaos. Kerstin från kontoret ringer o säger att revisorn måste ha en namnteckning av mig till bolaget som jag och Marcus har startat. "jag är på arlanda kerstin" försöker jag förklara lugnt. "Du får hitta en fax" föklarar hon tillbaks. Karin har jiddrat med några tanter i kön till inchecket som sa att dom hade tagit en buss o fixat ett nyss pass för 1 000:- för det är nästintill omöjligt att ta sig hem annars! Karin vägrar, Karins mamma eva ska faxa passet.
Väl inne så kommer vi till Marys härliga fik där man fick sig både den ena juicen efter den andra muffinsen medan den stackarn fick slita inne på sitt kontor som låg åt helvete för att försöka ta emot fax, både från min revisor och från Mamma Eva. Mamma Eva hade problem och fick ta sig av hjälp av hennes medarbetare som BÅDA två råkar vara min ex-pojkvänners föräldrar, en av var så att säga - även mitt ex stod i startgroparna för att åka till arlanda med passet. Herregud, jag säger det återigen - karin vannfält.

Vi kom fram til Prag, så ut precis som jag tänkt mig. Hittade en buss, kom ner i Metron o steg upp i en stad som var helt jävla enormt vacker. Trodde jag var i Carries områden i Sex in the city. Ja o Karin tog de lugnt o leta upp Maggans hus, skitfint! Vi ska bo glammigt! Sen kommer maggan efter ex antal timmar. Vi spirnger upp för, tja säg 13 låååånga trappor. När pulsen bultar i huvet så kommer vi in i hennes lägenhet o jag tror fan ja ska dra en kastspya i farten. hennes tjeckiska rumskompis står o kokar den vidrigaste grytan jag har luktat i hela mitt jävla liv. O köket är i hallen, "kök". Sen kom man in i maggans rum, efter lite bruna tapeter, betongväggar, plastmattor och tillslut landa vi på den diarréfärgade heltäckningsmattan - där jag o karin skulle sova. Herregud, jag är väl i det kinkigaste laget. Vi vande oss,men det skönt o komma hem.

Vi shoppade MASSOR, hjälp. Tror jag aldirg har handlat en hel höstgarderobb, med alltifrån jacka till stövlar til skor o kjolar för såå lite pengar. Jag älskar prag.

Vi kan kalla detta för episod 1. För vi skulle väl festa där och åka hem också?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0