summer-heat.

Fyfan så varmt det var ihelgen, om my godness. Vet inte vad vi gjort direkt heller.. i fredags var de nog inte mer än slapp..? i lördags så vakna jag med tuppen o tog en springrunda, sprang upp till månsols - fast bakvägen via gruvan, stanna till hos farsgubbseländet som jävlades på gården,  jag höll på o avlida fullstädnigt av värmen, hade tänkt att ja skulle stanna där ett tag o gå hem sen, men kom på att de var Englas begravning så bråttom fick jag o sprang hem därifrån också, jääävlar vad slut jag var. Så sen satt jag hemma blöt av både svett o tårar.

Slängde fram mitt blekfeta jag på gården, full tillsynes för grannar o hela omgivning, men sånt får man bjuda på. Sen var de till o dra till Heby på fotboll, 3 points för HAIF o 250:- till mig för en jäävligt bra resultatslott, jag har då ALDIRG vunnit något någonsin, men nu så! :) efteråt så drog vi hem till martins flotte till takterass, sen grilla vi o drack o hade en riktigt mysig sommarkväll, underbart!
på söndag blev de värre - då fick man känna på arbetarlivet fullkomligt, då var de dags att lägga sten på uteplatsen uppe i månsols, jävlar vad min rygg värker idag, o hur varmt var det inte då? kändes som jag jobbade i indien vid en tegelstensfabrik. typ.

Men klimatet i dagens samhälle ändrades rätt så snabbt, vid 7 i morse tog jag mig en morgonpromenad o ja höll fan på o frysa ihjäl. märkligt. ska in o käka lunch nu, sen ska jag ner på stan o köpa en blomma till rehaben i strömsholm  - för idag blir de förhoppningsvis sista gången på länge för hubbelajnen, vi ska även på ett vet. besök för o kolla upp lite all möjligt...haha..

Have a nice day!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0