Mercato..

6 dagar kvar...

Visst. Jag fattar inte vart dagarna, timmarna tag vägen ? Nu börjar jag vi 07.00 - idag kom jag hem till 21.00, jag vill inte på nåt sett peka på hur mkt o hur länge man jobbar MEN det är nå helt vansinnigt vad timmarna rusar förbi. Strax efter 7 när man gnuggat klart ögonen på sovgrus o de är dags att titta på klokan så är hon redan 11, sen är de lunch, o sen var klockan 17 o så rullar det på. Men äntligen idag så har MYCKET saker hänt nere vid Mercato, yes det är namnet på vårt ställe! Vi hade ett innan som var klockrent, men för en vecka sen drygt fick vi från bolagsverket att "sorry, namnet är taget" då hade man gjort logotyp, skickat in till alla leverantörer - allt. Det var bara att snabbt tänka om, så det bev Mercato - Mackor & Sallad. Mercato betyder torget på italienska, o eftersom de ligger i Sala Torg - och är de "lilla" torget, så fick de bli så !


Men som sagt  jag är riktigt nöjd, ibland har man lite öga för saker o ting, men hur många ggr tvivlar man inte ???? Det är inte bara en tapet i köket utan ett ställe MITT i gallerian..... men de blir toppen! Nu är de bara en sak som oroar mig o som elektrikern sa innan jag gick "tänk om man bara hade en kaffemaskin o oroa sig för, herreguud..."

Om en vecka är de som sagt V.I.P kväll - med alla vip gäster - kul, men nervöst!
I morgon är de en vecka kvar tills invigningen.. ofattbart. De känns som man hållt på med detta i 10 år och ibland bara en månad. Jag känner en otrolig glädje över att ha vart med i den här resan, de känns som de ska bli SÅ in i helvete skönt att bli av med en hel del stress - jobbet som centrumledare kommer bli super kul, men jobbet att bygga upp allt, alla byggare, alla människor - ja kommer nog fan sakna det...

Sen att de är så många som gläds av de här! i går är jag var hos veterinären så kom de in en kvinna till hon som stod i reeptioen o tjoa "ANNA, vet du ?? jag ska jobba på guldfynd!?!? i gallerian, sååå jävla kuuuul!!" (ha ha) tänkte jag då... ;. )

I morgon står de lite allmän planering av de mesta - som vanligt, sen ska jag träffa en butikschef och gå igenom lite saker, o senär de även kassa utbildning - grejt!

Nej nu ska jag sova.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0