weekend

haft en toppen helg.
i fredas var ju vädret helt underbart, jobbade och sen åkte jag, claes, macke och karin h till uppsala. jag, karin o hubbe satt på bryggan vid ån och käkade glass i solen, super mysigt. sen drog vi till basilico och där slöt paulin, henka o madd eupp, skit trevligt. macke och claes var som kor släppta på grönbete, lyckrus över sina maskerad dräkter.

i går var det dags för resechansen, de gick jättebra och de vart en lite solskenshistoria till damen som till slut vann! lär mer på nolltvå24. senare vart de fotboll, ganska så bortpratadematchminuter i början till sista tio minuterna då vi fotbollsdamer blev hysteriska över bollfan som inte ville gå i mål - så de vart förlust, de kan man oxå läsa om på nolltvå24 :-)

efter matchen så grillade vi lite, jag,katrin macke o claes till ett gäng hebybor stormade forten o skulle klä ut sig, alla skulle på maskeradfesten. det vart en munk, en rambo, en robsinson-robban (blå), två wrestlingbrottare. hela mitt badrum är förövrigt blått efter att fredda lind målat in sig, är tacksam för att han övervägde o inte blev en smurf.
senare drog vi in till uppsala, jag hade trott att det handal om ett par glas vin (inte för mig som körde) på ett trevligt hak, men det var tydligen fest som var tanken, så det var ju lite trisst när man körde. ja grinig som fan, karin o evelina drog ner på stan, vi såg en jävligt märklig grej (otrohetsdrama...) o skrattade så in ihelvete över dcen lustiga situationen så min grinighet gick över. vi drog på ett antal hak, men anntinegn var köket stängt elelr så var det fullt. vi gick förbi oasia som var helt underbart - dit ska vi till n'ästa gång de är utgång, ett par incidenter hände även där och aaah, evelina, hon kan hon.
vi skämta lite under kvällen att vi "får väl sätta oss på mcdonalds" o visst fan blev det så. jag brände mig på en äppelpaj och vaknade upp med en brännblåsa på hakan. kvällen började surt men det blev riltigt kul. när ja drog hem så rindge jag till rambo, han hackade tänder värre and jack i titanic efter att ha tatt den längsta omvägen från annedal i bara linne, så jag trodde han skulle dö. gasen i botten och vred på värmen för fullt, kändes som jag satt i ett jävla värmeskåp när jag hitta på fan vid dalhem . väl i bilen säger karlfan "men faaaaan så varmt det är, har du arsel brännaren på eller?"........

vaknade upp av att min munk kom hem, han hade dragit till hotellet, men inte många andra så han var en av få som sprang omkring utklädd på hootan. han väkte mig med ett leende på läpparna o visade stolt upp sitt andra pris, en pez med tillhörande "apparat" - kul att det glädjer han!
vaknade upp med en stråååålande nyhet, underbart väder och med en ljuvlig munk - hoppas, hoppas :-)
 
fick en slant av pappa också, ska i vanlig takt shoppa upp dom -köpa mer bruka porslin på blomsterverkstan!

trevlig kväll på er o hoppas ni haft en kul helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0