3,4 kg - snö

Nu vill man ju bara kasta sig utför o veva igång snöänglarna :-)
Underbara snö,snöööö! Åh! Vill baka julgrejjer, rockyroads offcourse!

Igår vart en himla trevlig eftermiddag/kväll - den första på länge utan en massa krav, vi la dom åt sidan.
Vi köpte pizzor o rullar åt oss o madde o rillepell. Satt i huset o tröck i oss, alla verkade nöjda utan den som var mest entusiastisk emot en pizzamåndag - moi. Claes skulle beställa från papillon o allt blev fel o inge god var den. men, men är man hungrig slinker det mesta ner. Claes hade en grundlig redogörelse av alla barnatteralier. Han skulle kunna vara en behövande-barn-saks-konsult.  Efter att uppsala sällskapet skaka av snön från bilen o for iväg så tog jag tag i en liten detalj, jag släpade fram strykbrädan i all jävla röra o såg till att stryka alla lakan o la in dom i "linneskåpet" det ni, efter halv åtta hos mig så snörde vi på oss vinterkängorna o sen tog vi en timmes promenad med hubbe som hade samlat på sig hyggligt med spring i bena. Jättemysigt o gå runt på alla vägar omkring där, speceillt i snön, hubbe vart som ett litet barn som såg snön för första gången.

Hem och fortsatte med pysselsysslor o sen vart det paradise - i brist på internet har claes blivit riktigt inbiten, kl 21 börja han gasta "ÄR DET INGE PARADISE BEACH IKVÄLL????" (ja, han tror det heter beach).

I morse var det ännu mera snöööö - skönt o ha ett varmgarage o ha bilen i, vi for i väg till MVC o snacka lite förlossning o mätte o lyssna på hjärtat, ligger omkring 140-150, snittade på 147 idag, magen var 34cm, så hon siade om en färdig produkt på stadiga 3,4kg, vi får väl se :-) Lät stort tyckte jag.... men det gör väl allt som ska ut..den där vägen. "Får se om vi ses nästa gång!?" 30 december, DET GÖR VI svarade jag, här ska inte födas några barn.

Kom på mig själv om en sak  - var det nån som såg finalen på "mammas pojkar"? Jag grät så ögon svullna igen helt, kom på mig även under reprisen som var på i bakgrunden i söndags att jag lyckades tokböla då med. Christian o Gerd är ju så söta o varför valde han inte Martina...?? Var det någon mer som böla eller har jag rätt skylla på hormoner, känns lite pinsamt annars.
Klarar inte heller av o se en trailer om en film där dom lämnar en massa slädhundar i alaska, nån som sett den? förjävlig.... ett litet sidospår.

Nu ska jag innan arbetssysslorna dra fram lite recept - ska stå för "något till kaffet" till den årliga släktgröten som går av stapeln på söndag!

Kommentarer
Postat av: Erika Wallin

Ok Lotta, du får skylla på hormoner. Min hormonhalt är nog lite lägre för jag tyckte bara att det var pinsamt. Eller så har jag fått mer såna här retliga hormoner och inte så känsliga på det sättet ;). Snöa på och ha det bra!

2009-12-17 @ 08:27:18
Postat av: Elin

Behöver du fråga mig om jag böla? Knappast;)hahah..

Å slädhunds filmen är hemsk. Böla i kör med morsan i slutet.

2009-12-18 @ 22:02:32
URL: http://elinjosefin.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0