Ljuva, ljuvliga måndag!

Äntligen är v. 48 över för detta år! Förra veckan var hysterisk och det är första gången på länge som jag väntat på en måndag som drar i gång en normal vecka. Appropå veckor så är det nu v.36 för min del - 4 veckor kvar.
Jag och Claes var nyss till vår barnmorska, Vera och jag fick mig verklighetschock.

Hon frågade mig om jag skulle ta ledigt innan, nej svarade jag - jag slutar väl i samband med julledigheten. "okay, men det kan ju vara skönt att ta nån vecka extra o bara vila upp sig, än fast du är pigg nu så kommer du ångra det sen när bebisen kommer att du inte vila upp dig mer...!" "mmm, nån vecka innan borde väl räcka.."

Sen var det dags för mätning, hjärtljud och alla prover.
Hjärtljuden var på 142 som det vart alla gången innan sist, då låg det på 160. Magen var 33cm och jag hamnade precis på mitt kurvan... sen kunde hon även konstatera att huvudet var fixerat....... Då slog det mig, att jag kan ju fan få barn när som helst egentligen, sa att eftersom jag knappt fått en endast förvärk, och mår som en kung så borde jag gå över så mkt... men så var det ju tydligen inte heller fallet.  when ever, where ever.

Den här veckan är iaf lugnare, jag o claes ska till västerås i morgon och börja handla... bilbarnstol, säng, m.m, m.m, m.m... det verkar vara dags nu.. :-)

Tack alla som kom fikat ifår, trevligt :-)

Kommentarer
Postat av: carro

shit var h_n fixerad behöver ju inte betyda ngt men liam var inte fixerad förens några dagar innan ziri var aldrig fixerad...häftigt:)tack för fikat igår var jätte trevligt

2009-11-30 @ 17:40:56
Postat av: Madde

ooohlala, my god.. de är alltså som så att du faktiskt kommer få en bebis inom kort? de glömmer man nästan bort såsom du stökar runt! lite ledighet tycker jag du förtjänat, gör dig redo för otto.. shit, tänk om den kommer i december??!

2009-11-30 @ 19:59:58
Postat av: Anonym

carro vad menas med att den är fixerad? förklara gärna för mig någon

2009-11-30 @ 21:19:39
Postat av: Lotta

2009-11-30 @ 21:53:26
Postat av: Lotta

Nej,det tar sig nog ett tag till (hoppas jag....),men det är ju på rätt väg om man säger så. Fixerad innebär att Otto har lagt sig med huvudet nedåt i rätt läge i bäckenet...

2009-11-30 @ 21:55:41
Postat av: Erika Wallin

Ja tänk snart är det dags! Kanske det blir en jul bebis. vilken julklapp :). Sköt om dig!

2009-12-01 @ 20:29:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0