105.

helgen är över. vilken bra helg det har varit.

i fredags blev det barnvakt åt alma en stund, hämtade henne på dagis och hon kom springandes och tjöt av glädje av att se mig o claes, sen sa hon innan vi gick, till dagis fröknarna "mi kas,mi hybärt,mï kåcka" min claes,min hubert, min lotta. små saker värmer oftast mest, älskade tjej.

senare var det dags för bio, flickan som lekte med elden, väldigt bra, satt o vart stressasd över allt som borde ha vart med o om dom som inte läst boken verkligen fattade. ettan var grymmare, men den här var jäkligt bra den med! men 2 och 3an hör ju ihop mer och det är mkt personer inblandade, så det är klart allt inte kan komma med...

sen åkte vi hem, gjorde en fruktsallad o somna på soffan. på lördagen vakna vi upp med solen i ögonen o vi gjorde oss iordning och vi gick ner på marken, mkt skit som vanligt o det var så drygt o flänga runt me hubbe som fastande bland alla människor. så vi köpte oss varsin chokladboll som såg ut o vara de godaste någonsin, sen satt vi oss vid aguelieplatsen o käka. dom var vidriga.

vid två snåret blev det att åka till heby på lunch, till värdshuset med kalle, macke o karin. mycket trevligt, sen åkte vi vidare till claes mamma o hägde där i solen o hade jättetrevligt! vart en riktig sommardag, soligt o massa mygg.              väl i sala tog vi tag i det tråkigaste som finns, tvätta bilen,  nu kan man spegla sig i den. vi drog o handla o sen börja vi sent på kvällen att möblera om, så nu har vi det absolut härligaste o stora sovrummet, i gamla datarummet. o sen vart datarummet i sovrummet, jättenöööjd!

vaknade upp imorse i ett ryck o fortsatte o plocka här hemma. sen åkte vi till heby hämtade lastbilen o for till gävle o skulle hämta fåtöljer till gallerian. det var bara där de fanns så pass många. fyfan o åka till gävle... i den bilen satt man som i en kyrkobänk, trodde ryggen skulle flyga ur mig av smärta. sen när vi väl var där o drog till varuutlämningen var de jättemkt folk där. kartongerna var skitstora o såg ut o väga massor. sen när ja skulle köra ut en vagn så kom en dam o sa "neej, sånt där ska inte du göra!" o sen hjälpte hon mig ut, o sen trodde hon jag skulle vänta på claes som kom med andra lasset, vi hade 4 totalt. så jag började ta tag i det där o skyffla upp dom på flaket "neej men neej! ja hjälper dig! du ska ju inte göra sånt där!" men dom vägde verkligen ingenting, så jag sa det att det är var hel lugnt, men inte då, hon skulle hjälpa till. sen när claes gick in o hämta sista lasset så kom hennes dotter på morsans order om att skjutsa ut den vagnen för det skulle inte jag göra.. haha.. lite gulligt! ja o claes kända oss värdelösa...

nu är skiten gjort ivf, ska till ikea en sväng till, men då blir det västerås. nu ska ja slappa till ensam mamma söker, imorgon blir det bilder på mitt nya hem :)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0