Jävla snödrivor

Kl. 10.30 så var det tredje mötet med BVC. Som vanligt var jag rätt så sen, eller egentligen inte, en kvart innan så var jag utanför dörren - men med tanke på underlagförhållandena som råder så var jag nog rättså sen. Jag kasta in mig o Nils i bilen och för en sekund så slog mig tanken "kanske ska skotta  bort lite?". Nej, vad fan. Jag körde ut bilen ur garaget och det gick lite slirigt men nog skulle vi ordna det här, det är ju bara gasa. Grannen åkte iväg, morsa på han o tänkte att han kom ju iväg fint.
-
Sekunden senare så sitter jag i snödriva som är på ena sidan infarten till huset. HELVETE 5 min kvar till BVC.
Skottar loss mig o tror jag ska dö i min stora blåa fjällräven. Kastar av mig den o skottar på.
Sen är vi loss, iväg igen, kommer ifrån infarten mot "backen" upp mot stora vägen o halvvägs uppe så sitter jag fast igen. Ok. 3 min kvar. Backar o tänker att jag måste hålla bra mkt till vänster så jag inte hamnar i samma driva igen. Smack, så sitter jag fast i en ÄNNU större driva till vänster. När jag ska öppna dörren så sitter jag fast, jag har kört rätt in i drivan, jag befinner mig alltså MITT I DRIVAN, som är minst 1 m hög. Börjar vråla o gasta o slå på ratten o ringer till BVC o pustar fram nåt SOS meddelande på hennes svarare o sen ringer jag till Claes o skriker att jag sitter fast o han måste komma NU. Ska dra tillbaks stolen o krypa över till passagerarsidan o ta mig ut där, hepp, då har jag ju Nils bakom mig så jag kommer inte med stolen mer bakåt. Men jag blev som en råtta, jag tog mig ur med 2 dec öppen dörr rätt in i drivan o sen börja jag skotta. Då slog det mig att mina pattar höll på o förfrysa o mjölkstockning var det enda jag vill hem o googla om. Tillslut kommer Claes o vi lyckas äntligen komma loss, det tog mig iallafall 40 min att köra ut bilen, så jag var nog lite ute i sista sekund. När jag kommer ner för backen mot badet ser jag grannen som jag morsa på innan sitta fast rätt in i en driva mot cykelvägen, haha...
-
BVC ringde o fråga om jag levde o jag kom in med andan i halsen o slängde upp en nakenfis på vågen som vägde hela 3720 g, han växer stadigt. Sa att han har skaffa sig attityd o bökar hela tiden, fick då svar på tal att det är en "tre veckors tillväxtfas". Så Nils kanske återblir sitt lugna jag sen.. ?!
-
I morrn har jag en något stressig morgon, Ska hinna ut me hubbe lite snabbt innan elektrikern kommer med torktumlarn o ska installera in den (så kul o tvätta imorrn kväll). Sen ska jag skjutsa Claes o Hubbe till jobbet, hinna hem o göra alla morgonsysslor med Nils o sen hinna iväg o hämta upp Peter, mot uppsala - Hämta upp Madde o sen till arlanda, lämna av Peter o sen ska jag, Madde o Nilsen mysa lite, jag vill till Gränby, har ju inte satt min fot där sen guc tiden o de säger väl det mesta!
-
Nu ska jag städa badrummet så tumlarn kommer in!
Kvällsmys med blondie!

Kommentarer
Postat av: Madde

Åh, va fina ni är! längtar till en helhelg med nilsmys!

2010-01-28 @ 22:42:47
Postat av: carro

åh han ser ut som en riktig liten prins

2010-01-29 @ 07:53:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0