The Galt, the galt, the infinite galt

Det hela börja alltså den 6 januari, Nils hade slagit upp sina små blå mot världen o allt var lulligt o overkligt. Barnmorskan o uskan var enormt trevliga och det hade båda förvarnat om att det kanske var fullt på BB, så Claes kanske inte skulle kunna få plats där med mig och Nils. Vi hade haft en liten bild av att vi skulle stanna där så länge som möjligt o verkligen bara mysa o lära oss o fatta att vi faktiskt blivit föräldrar. Men dom lugnade oss med att fanns plats, men då kom nästa grej, Nils var antagligen för liten så han behövde hamna på special BB och då skulle inte Claes få följa med där. Men han klarade sig med ett par gram så det blev till att åka med Rolls Roycen (rullstolen) ifrån den fräscha förlossningen till BB avdelningen, förväntningarna var ju enorm!
-
När vi kom upp till våning 7 så lät det som vi hamna i andra världskriget, det var betongborrning o byggbuller för fulla muggar. "Hon ska in på rum 4!" korridoren var alldeles unkna o det var inget emot hur rummet såg ut. Man hade valt att måla halva väggarna laxfärgade och den andra halva var blekvit, 2 sunkiga sjukhussängar med nån härlig rostig "nattlampa" över. I fönstret hängde typ batikfärgade gardiner som aldrig har sett innanmätet av en tvättmaskin och en trasig adventsljusstake i fönstret som vägrade lysa än vilket ljus vi vred på.
-
"Hej, här har ni lite vatten". En uska kom med ett litermått med vatten och ETT glas, vi var ju ändå två. Sen stängde hon dörren. "Okay" tänkte vi, vi la oss ner o tittade bedårande på våran lilla skatt o tänkte att, "det kommer nog in någon snart som berättar lite om dagsaktiviteterna på det här flådiga hotellet". Vi låg och titta på våran stora, högt tickande klocka på väggen mittemot, som bara tickade högre och högre och mer och mer utan att någon kom in o berätta om "nåt". Tillslut så öppnade vi vår lilla dörr o kollade ut om det fanns nån toa eller skötrum, för det var dags för herr Nilsson att byta - dock trodde vi att vi skulle bli introducerade i blöjvärlden av någon men icke.
-
När vi stod o bytte blöjor och chansade lite i vilket o vad man skulle använda så kom hon, Galten. Galten var lite halt, vägde nog 100 pannor, hade moppe mursche, glasögon o en hemsk röd hårfärg. "HEJ! Jag heter Inger, jag kommer in till er sen". "ok".
-
Vi smög tillbaka till vårt rum igen och jag tänkte att jag kanske skulle prova mig på "det här med amning". Nils kom ju upp på bröstet direkt efter att han vart född o skulle försöka få i sig lite råmjölk, så jag tänkt att jag kör väl på samma lika. Så ja la mig ner o slängde upp han på bröstet o tänkte att han fick snutta på. Då knackar det på dörren o in kommer Galten
-"MEN SÅ DÄR KAN DU VÄL INTE AMMA!!!!"
-"Eh, nehe...?"
-"Antingen så ligger du ner på sidan, eller så sitter du upp!"
-"Ah, men jag har precis fött ut den här ungen så  jag är lite öm, men det är klart det blir så att man sitter när man kommer hem"
-"När du kommer hem? Ska du hem om en kvart?"
-"Nej."
-"Dåså, då kommer du o sätter dig på BRODERIET!"
-
Jag vart helt häpen. Sen vanka hon ut, så jag frågade henne i dörren om det fanns nån dusch någonstans.
-HÄR!" så peka hon utanför.
"..tack".
-
Sen knackade det på dörren o en uska kika in
-"Det finns matlådor o värna"
-
Jag o Claes tittade på varan, vi hade vart där från 15.30 till kl.18.00 o det där var "allt" hittills av BB. Så vi sa till varann att i morgon så är det vi som åker hem, vill vi få hjälp med någonting så hjälper Google oss mer.
Då knackar det på dörren och in kommer Galten.
-
-"Nu vill jag att du går in och kissar och sen vill jag komma och känna om livmodern börjat dragit ihop sig. Förresten, ni åker väl inte hem i morgon va?"
-"Eh, jo vi hade nog tänkt det..."
Då tittade hon argt över sina glasögon.
"Jaha, en tidig hemgång alltså...."
Jag kände hur ångest kröp över ryggen.
-"Jaha, du rekommenderar att vi ska vara kvar?"
-"Alltså om ni ska åka hem så vill jag veta det SENAST kl. 08.00 i morgon bitti, för att läkarna ska kunna kolla på ert barn och ni kommer INTE att få något "bb bad" innan ni åker hem, utan det får ni klara av SJÄLVA hemma."
-"Jaha, varför då?"
-"Ja, men ni måste väl förstå att jag inte skickar ut ett nybadat barn i den här kylan!! det är ju vansinne!!"
-"Men om vi badar han på morgonen och åker hem på eftermiddagen..?"
"Nej, spelar ingen roll om ni så skulle åka hem på natten, inget bad om ni åker hem! och sen få ni komma tillbaka på fredag för PKU prov, sitta och åka fram och tillbaka från Sala i det här väglaget verkar ju vansinne, men ni avgör!".
-
Jag o Claes hade definitivt tagit ett beslut vi skulle HEM!
-
På morgonen när vi vakande och Claes skulle ut o "ta snacket" att vi skulle hem så lugnade jag honom med att Galten jobbade ju hela kvällen så hon borde ju inte vara kvar i allafall. Men tror ni inte kvinnan still is in the building. Claes fick med ett kompendium där det stod TIDIG HEMGÅNG - NI HAR NU VALT ATT ÅKA HEM EN KORT TID EFTER FÖRLOSSNING" (Shame on you).
-
Galten kommer in och ska göra hörseltest, Nils ligger bredvid mig o kikar runt med sina stora blåögon och jag ska lyfta upp honom o lägga han på rätt sida av sängen så hon inte behöver ligga över mig för att nå honom
-"NEEEEJ låt han vara, han ska inte vara vaken, ÅHHHH, SUUUCK, STÖÖÖÖÖN, vad gööör du?!?!?!"
-"Men han var redan vaken...."
-"Jaha.., ah hör av er när han somnat o säg till när han ska byta blöja så ska han vägas."
Vi ringde på klockan o flagga för blöjbyte.
Claes stod o var lite små nervös med tanke på att han bytte ju på sitt vis eftersom ingen visat oss och att då ha en stånkande Galt över axeln gjorde inte pressen mindre.
"Nej, men vad gör du?!? bort med händerna, så här gör man"
-
GALT JÄVEL!
-
Claes åkte iväg en sväng till Barnens Hus för att köpa lite småpryttlar o för att värma upp bilen, jag slumra till i bingen o Nils låg inbäddad o snuttade på sin fingrar i sin "säng balja" när Galten stapplar in och ger mig ännu en utskällning om att han inte är klädd när han ligger själv. Suck, igår fick jag stränga order om att han inte skulle kläs första dygnet och han låg ju så inbäddad så det gick ingen nöd på honom.
-
Det var min BB historia och det var riktigt skönt att komma ifrån den ukrainska avdelningen och få komma hem med sin lilla kalles kaviar-logotyp.
-
Tänk om jag hade fått bott där själv, då hade man ju brutit ihop. Tacka vet jag älskade Claes som är grym! Galten borde ta tjänst som någon tvångsterliserande på något hemskt kvinnofängelse o serbien eller något.
-
För en vecka sen satt jag här i min soffa o surfa runt på olika forum om det faktum att man kommer komma o bajsa på sig när man föder barn, Martin satt o asgarva och den enda riktigt orden Claes fick om jag inte hade mål i munnen när jag kom in till förlossningen var att be dom ge mig lavemang. Nu sitter jag här med lilla Nils och kunde aldrig tro att jag skulle ha han här, 12 timmar efter all kunskap i världen om bajs.

Kommentarer
Postat av: Susanne

MEN VILKEN JÄVLA IDIOT!!!!! SUCK!!!



KRAM KRAM

2010-01-13 @ 00:39:26
URL: http://woogiebox.cybersite.se
Postat av: pauline

men fy faan så hemskt. usch. är ju inte riktigt sån där idiot man vill ha omkring sig vid de tillfället. usch!

2010-01-13 @ 10:08:12
Postat av: Madde

galtjävel... men ni fixar ju de där uuutmärkt utan galtens (avsaknade) tips! pussa Nils från mig!!

2010-01-13 @ 14:06:58
Postat av: Tessa

Usch!! Man är ju inte så sugen på bb efter alla skräckhistorier man hör...hoppas att man inte behöver stanna så länge...tur att google finns ;-)

2010-01-15 @ 23:44:36
URL: http://mtcgunnarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0