Kaos

Ja, det är onsdag idag och det har hänt mkt sen i söndags.

Martin kom hem från Oman-landet, som vi har längtat, jag och claes fick oss en varsin jättefin "palestina-scarf", med lite mer piff, inte den gamla vanliga rutiga duken.., jag fick en lila med toffsar, and i LÖVE scarfs! Så jag blev alldeles till mig!
Sen... ÄNTLIGEN... så bokade vi biljetter till.... A L I C I A  K E Y S ! Martin har ju gnatat nådigt om det där, och han har redan ursäktat sig om att han kommer få en kraftig och någt akut erektion när han ser henne, helt ok om han inte står bakom mig. Så den 8e mars, jag, martn,claes,macke, elin, rasmus o linnéa! Ska bli jävligt roligt, sen ska vi väl hälsa på rasmus o linnea innan eller efter o se hur fan dom bor , dom bor ju granne med globen! :)

Sen i morse...

Då kom Marcus in helt jävla hysterisk, så jag trodde jag hade försovot mig som fan, men nej. han skulle ha skjuts SNABBT till akuten, han trodde hans blindtarm hade exploderat. Så upp o klä på sig o iväg. Det kändes som ja hade med en gravid kvinna o göra, ett jävla stånkande o helt oresonlig.
In på akuten, de försat de frågar när han står där o nästan ramlar ihop är "cash eller kort?" Marcus ba: ...va?? jag måste ha hjälp?! "mm.., vill du ha räkning kanske?"
Vilka jävla idioter!

Vi vart inskickade på ett rum, med EN säng o en pinnstol.
In kom en feminin tarm till sjuksyrra  o skulle skojja friskt, tappar allt o bara drummlar med alla jävla nålar, Marcus ögon var som kastruller när han skulle hitta "något" bra kärl.
"dåså, då ska labbet titta på proverna, det tar två timmar, sen om 10min till 2 timar kommer en doktor, ring om det är något!" Jag trodde ja skulle dö, 2 TIMMAR!?!?!?!?! med en gravid karl!!!

Jag gick ut till bilen o skulle läsa vad som gällde ang. parkering, man beövde ett parkeringskort som man skulle få i receptionen. Sagt o gjort, ja ringde på o de kom ut en skötersa o fråga vad de gällde "parkeringkort!?" "jaha, ska du söka först?"  "eh, ja alltså, inte vet ja, jag vill ha ett kort?" "mmm, du kan komm ain här, kortet kan vi ta senare..." hon stänger in mig på ett undersökningsrum o börjar ta på sig handskar o stetoskop. Hur fan ska jag förklara det här tänkte ja, "eeeh, alltså jag vill ha ett parkeringskort?", då slängde hon av sig hanskarna o gick ut o hämta ett o räckte över snabbt. Vart hon sur för hon inte fick undersöka mig, vad var det hon inte fatta när jag sa första gången att jag ville ha ett kort?!?

kom in till marcus när en läkare kandidat jäkligt snygg sådan kände igenom honom. "är det du som är systern?" jag nickade. "då kasnke du skulle vilja gå ut igen, för jag måste känna igenom hans ändtarm!" Marcus ögon blev om möjligt ÄNNU större, jag o log o gick ut igen. Tänkte växla pengar i receptionen o köpa en läsk, tog en lapp o vänta såg att sjuksyrran satt innanför glaset men verka vägra o ta ögonkontakt med mig. Sen kom en halt kärring o tog lapp, då jävlar sprang hon  ut, o så vinka hon till den halta ärringen som sa att hon hade numret efter det som hade visats, "ja men det går bra ändå" , vafan?

Sen fick vi vänta ytterligare två timmar, marcus fick ett par rejäla doser morfin rätt i låret sen var ju han ett jävligt underhållande sällskap. Sen blev det en avdelning o de konstaterades blindtarmen, jag fick sympatimagvärk nr vi skulle in i rummet o då hör jag någon säga " Lotta? Hej!!" då var det björn nykvist mamma som kom! ååååh så lycklig jag var, hon kom o pyssla om oss och frågade om jag var hungrig, Marus den fan fick ju fasta haha, så hon kom in med en bricka med mjuktbröd,påläg, mjölk-kola-youghurt, te åååh ljuvligt, skulle kunna sända in dagens ros till henne! Då fick marcus en morfin rätt in i blodet o då jävlar yla han om mjölk-kola-youghurt.. haha, då skulle de få han o somna o sen raka magen o jävlas, då drog jag hem.... ah herregud, jag är helt slut, 6 timmar på pinnstolen satt sina spår.....

Nu ska jag dö framför soffan..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0