propp

Hallå!

Ny dag, nya tider.
V.39 idag.
Julafton på torsdag.

Har haft en bra helg, fast det sprang iväg som vanligt, målade om och det blev så jävla bra. nu minna vänner infinner sig harmoni - med lamull istället för papayagrönt så blev mitt hjärta en sten lättare.

Sen har det jobbats lite, o pulats och bakats. Haft släktgröt igår o jag stod för baket, och det gjorde jag jävligt bra! Rocky roads, lingon o vitchoklad cheesecake, saffranssnittar och nå annat godis.

Mina nätter har vart förjävliga, jag är dels förkyld som en get, har sura uppstötningar som heter duga, ta inte del av detta om ni är magkräsna men FYFAN för det sistnämda. Vaknar upp flera gånger om nätterna med "småspyor" i munnen, uääck.

I morse var jag het död när jag vaknade, tror det bara blev nån "det mesta är över" blackout som kom. Det mesta i huset är klart, men det är fortfarande en hel del pill. Det mesta i förra lägenheten är klart, fast en massa städning o returen vändor. Det mesta i gallerian är klart, förrutom en liten konsert ikväll och lite papper som ska ut. Det mesta med julklapparna är klart, förrutom några.. Så där är det med allting, en liten inntre stress som gnager hela tiden. Sen att man är gravid - och ganska regält också, det gör ju sitt till. Plus att kag lider av prestationsångest, allting behöver inte vara perfekt i år...

Så i morse tror jag att jag fick en ganska så allvarlig signal, först att jag inte kom ur sängen, började gråta när jag skulle ut med hubbe, och grät ännu mer när det var dags att gå ur duschen. När jag kom ur duschen såg jag att det rann näsblod i hela ansiktet.. jag krachade ett tag på soffan för o hämta lite krafter, då vart jag skit irriterad på tv`n, bilden såg jättemärklig ut, tänkte att det var för vi flytta o koppla in den på nytt igår, om det var nåt som hade blivit knas. Såg inte allt, en massa bortfall. Sen inser jag att jag har tappat synen på höger öga.
Ringer till claes o säger att jag börjar gå till jobbet så får han möta upp mig, när jag sitter i bilen o börjar prata så slänger jag omkring orden och tappar ord, sa nåt i stil med "nässprayen kom iordning i ansiktet när blodet rann". Jag hörde att det lät jävligt skumt men tänkte att jag sa ju det jag ville, så fråga claes va i helvete jag snacka om, så skulle jag ta det igen, då fick jag inte fram ett ord fast jag visste att jag skulle säga "börja blöda näsblod idag". Sen vart det bra, o jag bröja skratta för det var så skum känsla, sen skulle jag säga nå mer, då kom det också bara ut massa skit, då börja bara gråta av någon anledning. Nu är både tal o syn tillbaks, vet inte om jag åkte på nån lite propp eller en tillfällig black out.

Nu ska jag ivf åka o handla, sen hem o vila en stund o sen till gallerian till kören som ska sjunga, täntke passa på o handal de sista klapparna också nu när det är öppet till kl 20.00.

Förresten, fan vad mysigt vi har det nu! underbart med isen på sjön o hela vinterlandskapet, älskar´t!

Kommentarer
Postat av: Madde

nej men usch! fy de där låter ju jätte obehagligt!! kan de bli sådär?? hoppas de va väldigt tillfälligt.. KRAM!

2009-12-21 @ 17:45:22
Postat av: pauline

nu måste du lugna ner dig vännen.. :) slappa fram till dagen d nu säger slappmoster själv. men så är det. vila vila vila. stor kram!

2009-12-21 @ 18:17:01
Postat av: carro

lotta nu är det du som lugnar ner dig det kan bli så där av stress men då alldelens för mkt stress!!! jag kommer och binder fast dig i soffan snart..efter i dag intag rygg läge LOVA!!!

2009-12-22 @ 07:33:58
Postat av: Lotta

Tack vad gulliga ni är allihopa, idag mår jag mkt bättre o idag tänkte jag nog att jag ska jobba min sista dag :) Kram

2009-12-22 @ 11:28:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0