nöjd

idag är jag riktigt nöjd. förrutom min snoriga näsa som fanimej aldirg vill ge sig o spela på samma planhalva.
är först o fr'ämst riktigt nöjd med vädret - jo jag är det. nu känner man att man kan ta i tu med lite grann, städa, tvötta, sortera gareroben, rensa, slänga, ah allt skit som man faktsikt har tid men nu men inte vill ta tag i när det är fint. skönt att intebehöva åka ut i solen o riksera o få pigmentfläckar. skönt för hubbe, han har blivit sig själv, ah nej, sommarhettam är välkommen tillbaks,men det är helt ok med en paus.

åkte till uppsala o hooka upp med madde, idag låg dagens sug på bakadpotatis med skagen, gott på unico. sen drog vi vidare till Monki, o nog blev vi kvar där ett tag. jag kom ut med en tung och välfylldpåse, sen ner till weekday o fick med mig lite mer. köpte totalt:
1 par shorts
1 blues
1 thirsa
1 klänning
1 kjol
2 långärmade
1 "tunika"

allt detta fär 900.-, det är fanimej ett kap.
så nöjd med dagen hittilss, mycket trevlig med mejde bejde. nu ska jag ut i skogen eller göra något annat trevligt med min hund.

sen kanske man ska ta tag i allt de där ovannämda...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0