sjuk

var hängig igår, men det var värre idag.
gick ner till apotelet nyss o köpte alvedon, börjar bli bättre - värdelöst när det är sånt fint väder, man vill ju hänga ute när man ändå är hemma, men det pallar man inte heller. o inte är claes hemma så man kan få köra med han heller, fan. de är tur hubbe finns, han brukar var lagom odräglig när en annan är sjuk, han vill göra massor med saker, men han ligger däckad under eken i trädgården, gör sig en ansträgning o kommer in i bland o slickar lite på min armbåge o går ut igen, det är väl omtanke det!

nu längtar jag till min altan vi ska få, ska köpa sån där härlig rottinggrupp men fåtöljer, o sen sätta upp en hängmatta, hade vart precis som som jag skulle vilja ha det idag, ligga på en sån soffa o dricka vatten, käka körbär o läsa en todning o vara sjuk.

så här på försommarn är jag alltid lika ivrig in till frukten på ica o kolla om det har fått in nektariner, men nix, har bara sett gröna, små ävlar i en korg gör typ 50 kr, det går brot. sen kan man leva på det hela sommarn. igår käka vi förövrigt sommarmat, rostbiff, potaissallad, kycklingspett o melon, svingott... nu ska jag vara sjuk ett tag till... känns som min torsk med äggsås simmar iväg...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0