92. grå söndag

Jaha, helgen flög förbi i vanlig takt, fort.

I fredags blev det fika på mercato, i loungen på plan 2 ;) sen så blev det ordentlig fredag med fredagsmys med både pizza,godis o idol. tacka vet jag sommaren, men hösten är ju underbar med mys till idol! oslagbart!
vaknade lite för tidigt, vid 8 snåret tycker jag det är lämpligt att hoppa upp när det är helg, de är ju märkligt det där. på veckodagarna finns det inte en chans att jag skulle kommit upp då. vi gled ner på mercato o käkade frukostplock, rekommenderar jag skarpt till alla. en bra start för shoppingdagen ;) sen bars det av till röda korset för att shoppa 90 tals kläder till festen på kvällen, jag hittade en hel outfit med skärp, dojjor, jeans blus - rubbet för en nett summa på 135 kr. men det sprack när jag kom hem, spec i sömmarna, var väl 2 dec till att möjligheten skulle vara eventuell att få igen brallorna. måttet var rågat o otto var inte alls populär. rev mig i håret tills karin låg på de gyllene korten, ett par championbrallor o kanppformat o ett par kickers nike dojjor - mkt bra klädsel för en gravid.
kvällen var jättetrevlig, mkt god mat o jag o johan höll på o göra stora pengar med dom gröna fingrarna, mitt lag var kasst när det gällde musik quizen men trots detta så kom vi på en 2 plats - otroligt! jag lär ju ha lite hjärna inom det där ändå.. måste säga att kilu vann på absolut fulast kreation, haha - den var bra jobbad!
tyvärr gav min rygg upp alldeles för tidigt, vid 21 snåret var det nästan olidligt, men jag höll ut till 24, sen åkte vi hem o jag fick bresa ut mig på sängen.
Idag skulle jag o claes göra den stora saken - åka o kika på barnvagn, vi tänkte att det kan  vara leveranstid upp till 15 veckor o de är lika bra nu o börja leta, jag visste vad jag ville ha, men det stod mellan 2 olika märken. så ville rådgöra o fråga om det mesta... när vi väl hade bestämt oss vilken det skulle bli så tackade vi för oss o skulle återkomma när det blev aktuellt då leveranstiden var på ca 2 veckor. Då smög hon fram o sa att hon inte hade satt på REA lappen på en av vagnarna, en 09:a den såg lika dan ut dom 10:orna bara att den färgen var utgående o att det var 30% på just den. Oj, dilemma. vi sa att vi skulle tänka på den under en stund då paret brevid som också var inne på samma vagn började pilla på den efter att dom lagt ut ett elefantöra mot oss, äh vafan vi tar den. Sagt o gjort - nu har vi en vagn här hemma :) and I´m in love.
fast känner lite ångest att valet gick lite fort, en jobbig detalj var att man måste ta av både ligg resp. sittdelen när man fäller ihop den, det var ett litet jobbigt moment kände ja, samtidigt som det inte vägde nånting, så det var inte jobbigt för den sakens skull.
eftersom sittdelen är den delen man köper som grund så är det den vi köpte nu, så köper vi liggdelen lite senare. så med rabatten så fick vi i princip ligg/sittdel för samma pris som bara sittvagnen skulle kostat om det var en 10:a. Och färgen blev brun på sittdelen, mkt fin! får se vad det blir på liggdelen, antingen brun, beige eller en väldigt fin grön.. not sure.
men här är den iaf fin va? ;)

36602635_Sing_angle.JPG.jpg


Kommentarer
Postat av: Anonym

den där vagnen är superfin och har starkt rekommenderats av vagnexperten magda. :) har snabbkikat på den med när vi skulle undersöka hur mkt en liggdel egentligen väger.. :)

2009-10-04 @ 20:06:09
Postat av: lotta

japp, antar att de är pauline? :) ah den är härlig, men man går o vrider o vänder på det emsta o vill inte veta nåt om nån annan vagn nu, haha, nu är det den, puunkt! ;)

2009-10-04 @ 20:46:02
Postat av: pauline

ja.. de va ju jag :) tror den blir skitbra! man ser ju ganska många som har den och bara det antar jag är ju ett bra betyg..;)

2009-10-05 @ 10:26:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0