Nils, en vecka gammal!

Grattis till världens bästa Nils som idag firar en vecka i jordelivet - grattis världen!
-
I natt vaknade jag upp bredvid en liten fågelunge som stirra på mig med stora blå ögon o små gnydde lite samtidigt, som en liten chockartad bebis som vart med om något väldigt konstigt för första gången.
Han är hungrig tänkte jag o skulle ta mig ann honom för lite fastfood. Då kände jag att han var alldeles genom blöt. Fatta inte vart det kom ifrån, hela magen och ryggen. Så jag gick ner för att ta av han o sätta på han nya kläder, när jag ska byta blöja inser jag Claes fatala misstag från kvällens sista blöjbyte - snoppen var inte nerfälld.
-
Så när Nils skulle kissa så vart det väl en liten vild sprinkler där innanför som satt fart så hela grabbhalvan vart alldeles dyngblöt. Så klart att Herr Nilsson misstyckte det, så lite nya blöjor, torra kläder o lite tutte på det så sov vi vidare hela natten tills kl.09.
-
Sen i morse har jag haft sån djävulusisk smärta i buken/magen. Trodde först det var eftervärkar, haft några sådär dagen efter förlossning typ, så jag tyckte det var märkligt att få nu. Och det släpper inte, när jag sitter är det ok, men så fort jag reser mig upp så känns det som jag ska dö, kan inte ens sträcka magen ordentligt,fattar inte vad som sker. Nu ringde Claes o ville ha skjuts hem från jobbet, så ska bara packa ihop hela företaget och in i bilen o iväg, aaaj, min mage.

Kommentarer
Postat av: kimps

lotta - kontakta din barnmorska ang magen är mitt tips. and do it noooow!

2010-01-13 @ 19:46:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0