Men vad fan

Kl.09 kände jag mig lite små stressad över att vi skulle hinna med allt innan vi skulle åka. Allt tar ju som sagt l i t e  längre tid än vad det gjorde för drygt en vecka sen och bakåt i tiden.
När jag ringde kvinnokliniken så sa dom att kl.11.00 så fanns det en jourläkare där men att akuta fall gick före så det kunde bli lite väntetid. Så det var ju ingen "kl.11.00 punto ska du vara här tid" eftersom det var då läkaren var där.
-
Nils hann bajsa 2 ggr innan vi skulle åka, precis när ja dragit på mig mina skor så hör jag explosionen igen, hur kan en liten unge skita så mkt? Hade även precis bytt till den enda rena bodyn som fanns kvar efter att han drog en spya på den som var tilltänkt från början.(tvättbergen ökar o blir fler). När han ligger där på skötbordet så börjar sprinklern dra igång - "Men NILS!!" han fick stå ut med lite kiss på sina kläder för nu fanns det varken tid eller nåt att byta om till. (inge stora mängder.).
-
Hubbe skulle in till mamma, och bilen skulle tankas och klockan var redan halv 11. Men 10.35 var vi på g. Efter att ha letat parkering o skramlat ihop mynt o överhuvudtaget hitta till rätt avdelning så var kl.11.15 när mitt nr plinga till i väntrummet.
-"Hej jag hade tid efter 11.00 hos en jourläkare"
-"kl.11.00 ja, du är ju sen, kl är 11.15, hon har fått en ny patient så du får komma tillbaka i eftermiddag!"
-
Då kommer mina hormoner in igen o jag står o hulkar o håller tillbaks att jag inte ska börja toktjuta. Jag är inte den som åker till sjukhuset om jag inte tror att jag absolut MÅSTE det o nu har jag tagit tag i det o nu har jag stressat och nu är jag verkligen här OCH dom sa att kl.11 fanns hon där men jag antagligen skulle få vänta längre. Det var väl bara att jag fick komma in efter patienten som var där nu, eftersom hon borde ha smitit in på min tid - kan jag tycka. FAN - man får ju jämt vänta på läkarjävlar.
-
Hon såg väl att mina ögon blev alldeles rödsprängda o blanka så hon trösta mig med att prata med en barnmorska - hon trodde inte det var livmoderinflamation, för då skulle jag haft feber o känt mig dålig. När jag även sitter där, på sjukhuset, på hennes rum så känner jag mig plötsligt riktigt bra i magen. Så hon tycker jag ska åka hem o komma igen om de blir värre.
-
Allt känts fortfarande bra i magen tills vi stannar till o ska käka, då håller jag på o dör, så frågan är om jag inte har magkatarr eller nåt liknande, ska höra med Jan som skulle hem till mamma i eftermiddag.
-
Skitdag, jag har iaf köpt vaniljsemlor, den ska i trots att jag kommer få ligga ryggläge nån timme efteråt. Men jag har ju även ont i buken, ah vi får se vad som händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0