we are done, we are proud.

Slitsam vecka.
Många sena nätter.
Många tidiga mornar  -  konstant stress som man inte kan råda bot på.
Hanverkare som jävlas, tid som tickar.
Men - nu är det klart. Och jag tycker att vi har fått till en Galleria som det är storstadsklass på. Jag är riktigt nöjd, och RIKTIGT stolt!

Den 24 / 9 så hade vi VIP kväll, med potentater, butikschefer och andra speciellt inbjudna gäster, fram tills sista minut så jobbade vi järnet för att få till den här kvällen. När våra konsulter från Sthlm kom in så brast allt. Den ena kvinnan som är hård som sten bara ställde sig och gapa o tårarna bara rann.. de sluta inte med annat än att alla börja lipa o kram om varann - då fatta man att man kommit i mål med något unikt. Det kom ca 300 personer, de hölls tal, o de delades ut gåvor o Elin sjöng som n gud upp epå bron :-) En jätte trevlig mingel kväll o alla upskattade kvällen jätte myket!
Alla var s trötta o slitna o rörda av allt, så så fort någon fråga hur det var, eller berömde än så kom de alltid en tår! Det var kul att se alla hantverkarna visa upp sitt jobb för respektive o även få MVG i slutbetyg.

Dagen efter den 25 / 9 var de invigning. Den dagen fick gå om d gick, bara vi fick til själva bandklippningen som vi ville uppe på taket och att det blev KAOS - men ett städat KAOS: Även de blev super lyckat, mina älskade gubbar Tryggve o Matz gjorde succé i sina smokings :- ) Jag såg bandklippningen o sen sprang jag som ett djur in för att se när dom stormade byggnade. Alla konsulter,  butikschefer o journasliter stod som i en halvmåne framför rulltrappan vänd mot entré för att se ruschen. Det var SÅN känsla när första killeni panik sliter sig in o när han väl står där inne och ser ALLA oss börjar vi jubla o applådera - killen höll på o dö, han visste inte vart han skulle så han sprang in i 130 på HM, såg så jäkla kul ut!
Sne var de full rulle hela dagen, jag jobbade på Mercato - o e gick riktigt bra!
På kvällen när den sista kunden gått så drog alla butiker ner sina rullgaller och sen hörde man applåder o jubel från alla håll - VI GJORDE ÉT! Och sen var de Hög musik i hela huset o alla stod o digga o va stolta! Cool känsla!

15 000 besökare i torsdags, 9 000 besökare i fredags, 8 000 besökare i går - härligt!
I Fredags när jag jobbade så märkte ja att man inte var lika taggad, alt vr jobbigt, sa någon kund  de minsta "illa" om något så gick ja därifrån  tjura en skvätt, alt var vemodigt o allt var totalt förjävligt. Då kände man att hur jävla trött man eg var. Så då drog jag hem tidigare, den dagen var piss, så jag  o Claes åkte till heby o bubbla, o sen hem o crascha på soffan - skönt. Senare på kvällen var de avslutningsfest för alla byggarna på hotellet. SJälvklart tänkte jag att inte jag skulle vara med, dels för att dom säkert inte ville att ja skulle hänga där, men samtidigt var ja så jäkla trött. Sen på kvällen fick man lite sms av nåra som undra varför jag inte kom, men herregud tänkte ja, varfr trodde dom ens ATT ja skulle.. ? Sen på lördagen så kom pappa in med VÄRLDENS finaste fat från blomsterverkstan, med super fina te koppar o andra små pryttar i ,i celofan förpakning SKITSNYGGT verkligen, så läste jag på kortet "Grattis och Tack Lotta - entreprenörerna!" då börja jag tjura hyseriskt!! Att dom ville ge MIG någnting!! De är ju helt sjukt! Inte var jag värd det, åhh de var sååå fint, ah, alldeles rörd, kommer en tår varje gång jag ser de där kortet - de är som en endaste stor familj som har skiljt nu. Man har ett hat kärleksförhållande till de där stället som inte längre är "bygget" utan nu Galleria Sala Torg, de är inte längre den kräksfärdiga domus byggnaden, utan det är det där huset man sett  i alla projekteringsritningarna - de är det som står där nu o de har alla vi tillsammans byggt upp! Häfitg känsla, o jääääkligt vemodigt.! Att nu är de bara slut på den här tiden......

Ah djupa ord från mig, ja är fortf trött, överkäsnlig o nästan hormonstint. Och just nu surfar man lite på en konstig känla och en otrolig stolthet och tacksamhet öer hur många härliga männsikor man lärt känna o vart med om genom resans gång. Men nu börjar nya spännande projekt - dels som resaturang ägare - dels som centrumledare - i ett hus med super ärliga människor, nu känns det som man har o göra med ett kollektiv, alla butikshefer o personal är så jäkla trevliga o stämningen är kanon bakom kulisserna på Sala Torg!

Och idag tänkte jag fakstikt ta med mig min sambo på en roadtrip till Tellberg, göra en dagstur på Spa, mysa i de fina höstvädret o äta god mt - mysig söndags idé va ?? :-)

Förresten, har ni inte vart in på sala torgs hemsida o kikat på bildspelet så gör det. Lyssna även på HM´s landschef som berättar något i början....
För aldirg hade man kunna tro att HM skulle komma till Sala ?
Och aldirg kunde man tro att en av Top 5 finaste HM butiker ligger i Sala?
Och inte kunde man tro att av 1600 HM butiker - så har Sala den finaste?
:-)


Kommentarer
Postat av: Susanne

Hejsan vännen!

Det är väl SJÄLVKLART att du ska vara stolt, du som kämpat o varit sååååå duktig. Du har verkligen lagt ned ALL energi på det här o lite till.

Så jäkla strongt gjort Lotta, du är suverän!

Och att du fick en present, tycker jag var HELT RÄTT! Du är värd varenda present du kan få!



Måste erkänna att jag blev medtagen av det jag läste, kom en liten tår på mig också! ler



Pussa världens goaste white boxer!



Ses snart!



Många kramar Susanne & boxerpussar Snuffe & Ruffa

2008-09-28 @ 22:27:48
URL: http://www.woogiebox.cybersite.se
Postat av: pauline

säger som denne ovan.. KLART du ska vara stolt. :) ett riktigt bra jobb. :) Kram!

2008-09-29 @ 12:50:57
Postat av: Lotta

Tack ska ni ha båda två, :-))

2008-09-29 @ 21:04:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0