half week - check

jo jag tackar jag - ett märgben från granngården gav frid i huset, samt den sedvanliga 2,5 kg säcken med levergodis. hubert kan det där med och tigga - men efter en promenad till granngården o ett märgben så blev det tyst på eländet, bara själva saken att han fick följa med in i butiken var en upplevelse han nog kommer surfa på ett tag. han slängde upp läpparna på disken o blängde koncentrerat på kassörskan när hon la ner allt hans gotte i påsen - så att ALLTING verkligen kom med, det såg han allt till. "du stressat mig inte alls med den där blicken!" skrattade hon till när hon gjort 3 felslag på kassan. Min hund kan det där med att psyka folk, sen har han ju ett partytrick över det vanliga och det är ju att han kan låta högre en Test-tv´s högsta PIIIIP. Det ni, det dövar man med en märgben - som förövrigt hette "babysitter" vad är det för namn på ett dött djurben som är fyllt med skit?!
man måste tjäna bra med stach på skelett - 39:- för 5 cm benbit med fyllning.

har ju kommit in lite i det här med bebis-köpar-saker, igår kväll slog jag till på en hel del på nätet, bla en sovgunga... det tyckte jag verkade bra. Vi får se!
Ska ner idag till lindex o köpa en sån jävla mysig overoll i "mysbrallematerial", det var en sån dag i dag i deras "kalender" så den kostade inte många slantar, sen ska jag ner till de övriga affärerna o leta efter mössa... ni ser, jag är på gång. idag uppkom en ny slags kännsla - känslan av att jag har ett bäcken och en svanskota, där har det huggt till ett par ggr.....

ikväll blir det till att packa med sig sirap o grötkorven o åka upp till stugan och måla klart lister o lite på toataket - sen verkar det som det faeen är klart - det gröna rumemt har fått klinkers på golvet, det är bara fogning och tegelväggen kvar... mina vänner, mina vänner - det tar sig! Kanske blir utstädning i helgen och någon form av flytt.....

Nu ska jag bokföra lite till - det gillar ja!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0