rörande röror

Eftersom jag älskar röror så har jag nu skapat en till som jag käkade både till kvällkrubb o till lunch idag. Eftersom det är så jäkla gott ska jag dela med mig, en burk tonfiks - som man man blandar med lätt creme fraisch och l i t e majonäs och flingsalt - sen lägger man i avokadobitar,tomat,gurka och sen kalamati oliver. Så jävla gott! Jag är ledsen för mina frånvarande styckeindelingar. Men verkar som Mac o denna blogg inte synkar. - Sitter o tittar på förlossningskliniken. Känns så konstigt, blandade känslor av sorg och glädje. Känns som jag inte var med om en förlossning "på riktigt" när jag tittar på det, jag var inte alls med om samma sak, "nu är du i den fasen, nu är det ett par timmar kvar, nu skall du upp o gå, nu händer det här". Sen när väl bebisen kommer o man ser den jävla glädjen. Jag fick aldrig riktigt uppleva det, och nu vill jag OBSERVERA er att det inte handlar om att jag inte kände glädje, men jag var så jäkla chockad, från att ha gott i 9 månader utan att kännt att jag är gravid, tills en dag då jag fick en liten smärta o en tankeställare att "om nån dag kanske jag ska föda" tills en timme senare "jag ska nog föda barn idag" tills två timmar senare när Nils kom upp på mitt bröst. Det gick lite för fort, o jag känner blandade känslor att jag både skulle vilja uppleva det dom gör på tv samtidigt som jag får såna jäävla fantomsmärtor o vill nästan kräkas av hur jävla jobbigt o ont dom har det, o där år jag glad över att de tog 30 min... - Hur som helst så är jag överlycklig idag iaf och Nils den lilla jäveln växer så det fullkomligt knakar i lederna på honom, för varje kväll när jag ligger och vyschar han till sömns så ser man nästan hur han har växt under dagen, så gulligt att han börjar bli en lite chubby, börjar bli lite valkig :) Goo! Vi skulle behöva åka på en liten shopping för hans räkning, för nu är det inte mkt som passar längre!Får ta det under sthlms trippen,som förhoppningsvis blir nästa helg!! - Har iaf bestämt mig för att jag blir hemma ikväll, skitväder o fortf lite små hångig, ska iaf ner på stan o fika efter jobbet med min lilla familj, fredagsmys.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0