Baddags

I dag var det "babypary" i simhallen, var väl inte fullt pådrag som jag hade trott, men endock en trevlig tillställning. Jag hade lite panik idag efter att ha insett att badbyxorna jag köpte igår till Nils var på tok för stora o en eventuell nr 2 skulle definitivt slinka igenom. Badblöjor. Vart köper man det!? Fanns inte i hela stan, Mathilda fick tag på ett par som var från 7kg. Claes var ute med barn o hund när jag irra runt, han träffa på Emelie o hon o Agnes dök in i väntan på att hennes Kalle skulle göra någon nytta i spåret, Dan o Mathilda dök också upp innan badhuset. Sen drog vi ner till partajet, där sålde dom badbrallor med VÄL åtslutande dragskor på sidan, vi slog till på varsinna. Jag o Mathilda som inte hade med oss våra våtdräkter blev kvar på land medans grabbarna skulle fixa sig själv o juniorerna. Efter rett jävla tag kom dom ut o Viggo hade testat sina badbyxor direkt, o kvalién sinka oss inte, skiten höll sig på plats! Vi fikade o snacka skit tills det var dags för "babysim". Jag o Mathilda stod på sidan o såg på när dagens roligaste händelse utspelades, Claes o Danne med respektive barn kröp ner i vattnet bakom "ledaren" o var taggade att börja babysimmet, det var bara det att det var en grupp som skulle VISA babysim, så ledare bad dom gå till andra halvan o bassängen o titta på (se bild, o spec dom mammorna som är med i gruppen, haha) det står ganska så tydligt på två skyltar brevid, fan så kul, hahaha... Sen dök Emelie, Kalle o Agnes upp, vi var väl rättså färdiga då, men det var trevligt att dom kom o fika lite till! Sen hade Sebbe fotosession på dom små, ska bli kul o se resultat. Annars har helgen vart trevlig, i går vart det kalas hos gullungarna Ziri o Liam, var inte länge sen jag köpte ett par converseskor till Liam i födelsedagspresent, vad fyllde han då? 2? my good. Hubbe fich hänga med bullterriern Kajsa ett tag, hon såg annorlunda ut, som han fast tvärtom. Sen blev vi kvar på mat o melodifestivalfinal, mysigt, men förjävligt att Salem åkte ur för den där skitnödiga Anna, USCH! Åh Björn Gustavsson är ju bara helt underbar!! Nej nu ska vi äta pizza.... men igår var jag ute o sprang, det blir det i morgon me

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0